انواع سیم‌بکسل بالابر

انواع سیم‌بکسل بالابر

سیم‌بکسل بالابر یک رشته فولادی است که از چرخاندن سیم های فلزی به دور هسته سیم تشکیل می شود. هسته مرکزی یا مرکزی این دستگاه قطعا مهمترین قسمت آن است و تعیین کننده میزان نیرویی است که آرایه با آن سازگار است. هسته بالابر سیم‌بکسل از پنبه، کنف، فولاد و پروپیلن ساخته شده است که با توجه به کاربرد سیم‌بکسل و میزان ایمنی طناب، نوع هسته را تعیین می کند. بالابرهای سیم‌بکسل معمولاً از طناب گالوانیزه یا فولادی برای حمل تجهیزات سنگین استفاده می کنند.

انواع بافت سیم بکسل

انواع بافت سیم بکسل شامل موارد زیر است:

  • بافت سیل

در این حالت تعداد سیم های اطراف هسته یکسان است. در بافت سیلاب، قطر تمام سیم‌ها در هر ردیف برابر است و سیم‌های داخلی قطر کمتری نسبت به سیم‌های بیرونی دارند. سیم های بیرونی باید قطر ضخیم تری در برابر سایش داشته باشند.

  • بافت وارینگتون

این نوع سیم‌بکسل انعطاف‌پذیرتر است و دلیل آن‌هم وجود لایه‌های مفتول نازک و قطور به‌صورت یک‌درمیان است. انعطاف‌پذیری یا ضخیم بودن در قیمت سیم‌بکسل تأثیر مستقیم می‌گذارد.

  • بافت فیلر

در این بافت ضخامت مفتول‌ها در تمامی ردیف‌ها برابر است که دارای مفتول‌های نازک در میان مفتول‌های خارجی و داخلی است. این بافت قدرت بالایی در برابر زنگ‌زدگی و پوسیدگی دارد.

  • بافت استاندارد

انعطاف‌پذیری بالای این بافت باعث کاربرد بالای آن در صنایع گوناگون است.

اجزای تشکیل‌دهنده سیم‌بکسل بالابرساختمانی

اجزای تشکیل‌دهنده سیم‌بکسل بالابرساختمانی را به چهار بخش می‌توان تقسیم کرد:

  • سیم‌های فلزی

این قسمت از سیم‌بکسل از سری لوازم جانبی فلزی ساخته شده است. بسته به کاربرد سیم‌بکسل می توان از درجات مختلف سختی، ضد خوردگی و نرمی استفاده کرد. آهن، فلز سکه، برنز و فولاد از اجزای تشکیل دهنده این قطعه است.

  • رشته‌های مارپیچ دور مغزی

رشته ها به طور منظم در اطراف مغز پیچیده می شوند، به طوری که اگر سیم ها رشته های پهنی داشته باشند، مقاومت سایشی آنها افزایش می یابد. یکی از نکات جالبی که هنگام خرید سیم‌بکسل باید در نظر داشت این است که برخی از این سیم ها نازک تر و انعطاف پذیرتر هستند.

  • هسته یا همان مغزی

این قسمت از سیم‌بکسل محوری است که سیم ها، رشته ها و سیم ها به دور آن پیچیده می شوند. هزینه سیم‌بکسل بسته به جنس مغز متفاوت است. هسته از الیاف طبیعی یا مصنوعی و همچنین فولاد ساخته شده است.

  • روغن‌کاری

این قطعه در مراحل اولیه تولید انجام می شود. روغن کاری باعث کاهش اصطکاک روی سیم ها و رشته ها و همچنین زنگ زدگی و پوسیدگی سیم های سیم‌بکسل مناسب برای بالابر ساختمانی می شود. کاهش اصطکاک بین سیم ها باعث کاهش آسیب بار در هنگام بلند کردن اجسام سنگین و بزرگ می شود. مقدار روان کننده مورد استفاده برای سیم‌بکسل به اندازه و کاربرد این سیم ها بستگی دارد.

مفتول‌ های سیم بکسل

مفتول‌ های سیم بکسل

سه مدل مفتول‌ های سیم بکسل وجود دارد که متناسب باقیمت سیم بکسل و کاربردی که دارد متفاوت است.

  • مفتول فولادی گالوانیزه

این شکل از مفتول به‌وسیلهٔ فلز روی ساخته می‌شود که در مقابل رطوبت و پوسیدگی مقاوم است و در مشاغل متفاوت مانند عمران و کشتی‌رانی کاربرد دارد

  • مفتول فولادی بدون پوشش

این نوع مفتول در آب‌وهوای گرم که فاقد رطوبت باشد، کاربرد دارد.

  • مفتول فولادی ضدزنگ

از ویژگی‌های این نوع مفتول توان بالا در برابر گرمای طاقت‌فرسا است که این مورد در قیمت سیم بکسل تأثیر می‌گذارد.

نکات ایمنی در استفاده از سیم بکسل

استفاده از سیم بکسل مناسب بالابرساختمانی مشکلاتی دارد که همواره کارکنان و افرادی که در زیر آن مشغول به کارند را تهدید می‌کند. برای رعایت بیشتر به نکات ایمنی در استفاده از سیم بکسل زیر می‌پردازیم:

  • پیش از استفاده از بالابر باید پایهٔ آن را محکم کنید تا از واژگونی جلوگیری شود.
  • سیم بکسل را پیش از استفاده از آن بررسی کنید و اگر خراشی دارد آن را تغییر دهید.
  • این بالابرها مناسب بالا بردن افراد به بالای ساختمان نمی‌باشند.
  • در شرایط طوفانی استفاده از آن خطرناک است و بهتر است که به زمان دیگری موکول شود.
  • افرادی که در پائین بالابر قرار می‌گیرند لازم است همواره آمادهٔ هرگونه آسیبی باشند.
  • استفاده از کلاه ایمنی در زمان کار ضروری است.

نکات خرید سیم بکسل

نکات لازم در استفاده از سیم بکسل بالابر

نکات لازم در استفاده از سیم بکسل بالابر که لازم است هرروز کل طول سیم را بررسی کنیم، قسمت‌های بحرانی وجود دارد که باید بررسی آن را از همان ابتدا آغاز کرد.

معرفی سیم بکسل مناسب بالابرساختمانی

معرفی سیم بکسل مناسب بالابرساختمانی و که نیز مورداستفاده قرار می‌گیرند که باعث زیادشدن سرعت و هم‌چنین کاهش مشکلات موجود شده است.

نکات خرید سیم بکسل

برای خرید سیم بکسل نیاز به رعایت نکات خرید سیم بکسل و دقت کافی به آن است. سیم کششی مناسب ساخت و ساز بالابر در چندین فروشگاه به فروش می رسد و نسخه های مختلفی از این محصول تولید می شود. بهتر است خرید مطمئنی داشته باشید و این محصولات را از صفحات مختلف بررسی کنید.
در خرید سیم بکسل دو نکته مهم است یکی استحکام سیم بکسل و دیگری قابلیت زنگ زدگی و پوسیدگی آن. نوع بافت، طول سیم، هسته سیم بکسل مستقیماً بر قیمت سیم بکسل تأثیر می گذارد.

 خرید سیم‌بکسل برای بالابرساختمانی

با توجه به اینکه قیمت سیم بکسل بالابر قیمت سیم بکسل به جنس و بافت آن بستگی دارد. سازندگان بالابر بسته به نوع بالابر و کاربرد آن از انواع سیم‌بکسل استفاده می کنند. در وب سایت شاهین ابزار ما تمام سیم‌بکسل لازم را برای فروش داریم. برای خرید سیم بکسل برای بالابر ساختمانی با ما تماس بگیرید.